Karnosiini

Keskustelu kamppailu-urheilijan ravitsemuksesta (ravintovalmennus, painonpudotus, lisäravinteet jne.)

Karnosiini

ViestiKirjoittaja tspr » 27.04.2007 09:10

Voisiko joku kertoa joko tutkimuksista tai omistakokemuksistaan Karnosiinin suhteen. Ainakin se on kallista. Jotkut sanoo että se parantaa merkittävästi kestävyyttä ja esim. lihaspumppi paranee treenatessa, parantaa mielisairaudet ja ties mitä. Täällä varmaan jollain on kokemuksia.
tspr

ViestiKirjoittaja Maija » 29.10.2007 13:12

Moikka Teeäspeeär!

Nyt voin kertoa omakohtaisia kokemuksia karnosiinista.

Alunperinhän valmiste tuli markkinoille terveystuotteena iäkkämmille ihmislle hidastamaan ikääntymisen vaikutuksia ja se mm. poistaa raskasmetalleja elimistöstä.

Tässä tuotekuvaus Leaderin Extra Strong Carnosinista:

Tiesitkö tämän karnosiinista?:
Karnosiini on kahden aminohapon muodostama peptidi, jota ihmisessä on luonnostaan lihaksistossa, maksassa ja aivoissa. Karnosiini hidastaa vanhenemista ja ehkäisee kaikkia ikääntymiseen liittyviä sairauksia, kirjoittaa johtava tiedelehti ”Annals of the New York Academy Sciences” Urheilulääkärien tutkimusten mukaan karnosiini lisää fyysistä suorituskykyä jopa 16%; lisäyksestä 13%-yksikköä ilmenee jo kuukaudessa. Ikääntyvien ihmisten karnosiinipitoisuus on vähentynyt puoleen verrattuna 30-vuotiaisiin.

Pakkauskoko: 80 kapselia
Annostus: 1-2 kapselia päivittäin

Urheilusuorituksissa karnosiinilla on mm. se vaikutus, että lihakset eivät mene yhtä pahasti hapoille. Itse olen tämän todennut pitäväksi väitteeksi, kun olen käyttänyt karnosiinia vapaaohjelmaa harjoitellessa, mikä käytännössä tarkoittaa 1,5 minuutin suoritusta maksimiteholla. Ja treeneissä tämä toistetaan useita kertoja. Ihan kuin tekisit kuntopiiriä 1,5 minuuttia täysillä. Vaparin jaksaa vetää paremmin loppuun ja siitä suorituksesta myös palautuu nopeammin.

Urheilijoille karnosiinin käytössä on suositeltu suurempia annoksia. Itse olen ottanut 2tbl aamulla ja 2tbl ennen treeniä.

Laittakaa muutkin käyttäjäkokemuksia, jos olette karnosiinia testanneet.

Maija
Asenne se on mikä ratkaisee.
Maija

ViestiKirjoittaja tspr » 29.10.2007 16:27

Tattista vaan vastauksesta. Unohtuikin jo että olin tämmöisen tänne laittanut:)

Itse aloin vähän aikaa sitten nappaamaan beta-alaniinia ja vaikutuksen kyllä huomasi ekoissa reeneissä. Sulle asia ei ole uusi mutta joillekin voi olla, eli karnosiinihan hajoaa elimistössä beta-alaniiniksi ja muistaakseni histiidiksi. Ja lihaksissa BA+plus muut taas generoituu uudestaan karnosiiniksi. Koska BA on about kolme kertaa halvempaa testasin sillä koska vaikutus on sama, ainakin teoriassa. Lisäksi BA:n käytössä voi kait tulla jonkin karnosiinin muodostuksessa käytettävän muun komponentin vaje mutta kun pitää välillä taukoa niin ongelmia ei pitäis olla. Eli kuuri luontoisesti.

Myyntimiesten mukaan paras vaikutus tulee kun ottaa BA tai karnosiini joka päivä jolloin parin viikon käytön jälkeen lihasten karnosiini pitoisuus on maksimissaan. Oon kuitenkin ottanu vaan reenipäivinä ja homma toimii. Harkitsen välipäivien käyttöä kunhan sellainen tulee:)

Parin viikon kokemuksella pelkästään positiivista sanottavaa. Erien välissä palautuminen ja itse reenistä palautuminen on parantunut. Kyllä se maitohapon sieto tai sen muodostuminen on parantunut myös.
tspr

ViestiKirjoittaja Maija » 30.10.2007 11:19

Joo, sitä on kuin uudestisyntynyt. :wink:

Mutta vakavasti sanottuna, olin yllättynyt, miten nopeasti sen vaikutuksen huomaa ja miten paljon se parantaa suoritusta ts. lihakset ei mene niin hapoille ja palautuvat nopeammin sarjojen tms. välillä.

Maija
Asenne se on mikä ratkaisee.
Maija

ViestiKirjoittaja Mass-Fighter » 15.11.2007 13:49

beeta-alaniini selvästi kustannustehokkaampi kuin karnosiini 8)
Mass-Fighter

ViestiKirjoittaja Paupi » 08.04.2008 17:34

Pakko kai minunkin on karnosiinia kehua, on se niin ihmeellisiä vaikutuksia saanut aikaan! Palautuminen on nopeutunut ja jaksaaminen treeneissä parantunut. Myös jatkuva väsymys on poissa, ensimmäistä kertaa moneen vuoteen. Nämä vaikutukset alkoivat näkyä reilun 2 viikon käytön jälkeen, syön päivässä 3 tablettia.

Hinta on hurja, mutta niin kauan kuin kukkaro sen kestää, olen kyllä valmis maksamaan siitä, että olo on näin paljon parempi kuin ennen.

Kannattaa kokeilla.
Paupi

ViestiKirjoittaja S-block » 09.04.2008 12:17

No niin, itse törmäsin tähän mielenkiintoiseen juuttuun ja kun en oikeen mitään lisäravinteita tällä hetkellä käytä niin ajattelin testata jompaa kumpaa.

Eli jos joku ystävällisesti voisi kertoa kumpi nyt sitten kannattaa : Extra Strong Carnosini vai beta-alaniini?
Paupi kertoi että Myös jatkuva väsymys on poissa pani minut kallistumaan ehkä ekaan vaihtoehtoon.

Treenaan tällä hetkellä 4 kertaa viikko,noin tunnin kerralla ja treenit on aika vauhdikkaita alusta loppuun(nyrkkeilyä,painia,vaparia.) Treeni määrä voi olla kasvamaan päin kohta puolin :) (+päiväduuni ei ole istumista koneella).

Eli jos joku laittas vaikka linkkiä mistä saa tilata ja kumpi olisi ehkä "parempi".
S-block

Paluu Ravitsemus