Evolution Crp

Keskustelu kamppailu-urheilijan ravitsemuksesta (ravintovalmennus, painonpudotus, lisäravinteet jne.)

Evolution Crp

ViestiKirjoittaja DefJam » 18.01.2007 22:19

Niin eli käyttääkö teistä kukaan tota Evolution Crp:tä? Onko toiminu? Mites vedätte sitä, ennen vai jälkeen treenin? Entäs välipäivinä..?
Ajattelin kokeilla kyseistä tuotetta mut haluaisin kuulla mielipiteitä!
DefJam
 
Viestit: 6
Liittynyt: 30.05.2006 16:18

ViestiKirjoittaja Maija » 29.01.2007 14:15

Moikka!

Talvilomat pidetty, niin pääsin takaisin keskusteluun! 8)

Evolution Crp on kreatiinipyruvaattia. Siinä saadaan kreatiinin hyöty ilman joidenkin kokemaa "haittavaikutusta" eli painon nousua nesteen kertymisen seurauksena, kuten kreatiinimonohydraatin kanssa usein käy.

Kreatiini vaikuttaa ATP:n eli elimistön energiantuotantoon. ATP on yhdiste, josta saadaan nopein energia ja kaikki syöty energia muuttuu enemmin tai myöhemmin ATP:ksi. Kreatiinin käytöstä on hyötyä nimenomaan lajeissa, joissa tarvitaan nopeutta ja räjähtävyyttä. Lukisin kamppailulajit tähän mukaan.

Pyruvaattia on käytetty joskus pelkästään tehostamaan rasvanpolttoa eli kreatiinipyruvaattia voidaan käyttää myös painonpudotuksessa/rasvanpoltossa mukana.

Otin itse tuotteen käyttöön. Raportoin fiiliksiä. Täytyy tosin muistaa, että mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella eli kannattaa kokeilla ja etsiä itsellä toimivat valmisteet.

T: Maija
Asenne se on mikä ratkaisee.
Maija
 
Viestit: 127
Liittynyt: 09.06.2006 09:51

ViestiKirjoittaja Mass-Fighter » 15.11.2007 13:46

Erilaisten kreatiinituotteiden farmakokinetiikka

Perinteisen kreatiinimonohydraatin lisäksi urheilijoille on markkinoitu myös mm. kreatiinipyruvaattia. Eilen Journal of the International Society of Sports Nutrition -tiedelehdessä julkaistussa tutkimuksessa verrattiin erilaisten kreatiinituotteiden farmakokinetiikkaa. Koehenkilöille annettiin kolmea erilaista kreatiinituotetta: 5 g kreatiinimonohydraattia, 7,3 g kreatiinipyrvaattia ja 6,7 g trikreatiinisitraattia (kaikkien tuotteiden kreatiinimäärä oli sama eli 4,4 g). Kaikki edellä mainitut kreatiinituotteet lisäsivät selvästi veren kreatiinipitoisuuttaa, mutta erot erilaisten kreatiinituotteiden välillä olivat minimaalisia. Mielenkiintoista oli se, että kreatiinipyruvaatti ei lisännyt veren pyruvaattipitoisuuttaa suhteellisen suuresta kerta-annoksesta huolimatta (Väitetyn rasvanpolttovaikutuksen saavuttamiseksi kreatiinipyruvaatin pitäisi tietysti lisätä veren pyruvaattipitoisuuttaa ja sitä myötä pyruvaatin sisäänottoa soluihin).

Kreatiinimonohydraatti on selvästi halvempaa kuin kreatiinipyryvaatti tai tikreatiinisitraatti, joten kreatiinimonohydraatti lienee edelleen paras valinta.

Viite:
Jager R ym. Comparison of new forms of creatine in raising plasma creatine. JISSN 2007, 4:17

.
Lähteenä Sports Nutrition News (www.manninen.info)
Mass-Fighter
 
Viestit: 6
Liittynyt: 15.11.2007 13:43


Paluu Ravitsemus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa

cron