Kyssäriä kehiin

Keskustelu kamppailu-urheilijan ravitsemuksesta (ravintovalmennus, painonpudotus, lisäravinteet jne.)

ViestiKirjoittaja Maija » 26.03.2008 09:50

Terve Paupi!

Samarin ja Valmarin ovat erilaisia tuotteita ja kyllä ainakin itse kallistuisin Valmariniin. Hedelmäsuola mm. vähentää vatsan happamuutta, kun taas Valmarin ei heikennä vatsahappoja tms. Vatsahapoilla on kuitenkin tärkeä merkitys ruoansulatuksessa, joten jos ei mitään ylihappamuutta ja muita närästyksen kaltaisia vaivoja ole, on turha vetää vatsahappoihin vaikuttavia valmisteita.

Palautumisen suhteen sulla on kyllä homma hanskassa. Vaikka treenisi aijoittuukin iltaan, söisin vähän tukevammin vielä illalla kuin vain pari leipää ja hedelmän. Jugurtin sekaan voisit lisätä raejuustoa tai maitorahkaa ja vaikka syödä toisenkin hedelmän, ja vaikka vähän mysliä. Muuten sun on vaan kiinnitettävä huomiota siihen, että syöt päivän aikana riittävästi, jotta energiaa on myös treeninjälkeiseen palautumiseen.

Loppupeleissä se on kuitenkin kokonaisuus joka ratkaisee. Jos syöminen on liian vähäistä päivän aikana, ei yksi treeninjälkeinen ateria paikkaa tilannetta. Eli on parempi huolehtia, että koko päivän ateriat on kunnossa. Siksi illalla treenaavien onkin huolehdittava syömispolitiikka treenejä edeltävältä ajalta.

T: Maija
Asenne se on mikä ratkaisee.
Maija
 
Viestit: 127
Liittynyt: 09.06.2006 09:51

Edellinen

Paluu Ravitsemus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron