Kysymys painonpudottamisesta

Keskustelu kamppailu-urheilijan ravitsemuksesta (ravintovalmennus, painonpudotus, lisäravinteet jne.)

Kysymys painonpudottamisesta

ViestiKirjoittaja abmanta » 14.07.2008 10:24

ok,homman nimi on tää:pituus 183,paino 99kg.kuukaus aikaa,8-9kiloa pois.syön kevyesti mut silti ei putoa mihinkää.treenaan 3-4 kertaa viikossa laji on nyrkkeily.vähintään joka toinen päivä 45 - 60 min tasavauhtinen lenkki.eli jos jollaki ois hyviä vinkkejä kuukauden superdieettiin ni ois hyvä.en oo laskenu mitään kaloreita,mutta uskosin kyllä että syön vähemmän ku kulutan.

moderaattori: ketjun otsikko muutettu järkevämpään muotoon. ??? ei välttämättä kerro hirveästi mistä mahtaa olla kyse, ja toisaalta tämä olisi sopinut tuonne jo olemassaolevaan painonpudotusketjuun vallan hyvin.
abmanta
 
Viestit: 3
Liittynyt: 25.11.2007 15:11

Re: ???

ViestiKirjoittaja johniemi » 20.07.2008 21:19

abmanta kirjoitti:...en oo laskenu mitään kaloreita,mutta uskosin kyllä että syön vähemmän ku kulutan.


Näin minäkin luulin pari vuotta sitten kun tuskailin painoni kanssa. Sitten aloin laskemaan kaloreita ja annoskokoja, ja kas kummaa, paino alkoi tippumaan. Luulin syöväni vähän mutta oikeasti söinkin aivan liikaa.

Osta halpa keittiövaaka ja kuukauden jäsenyys jostain ruoka-ainetietopankista (esim. http://www.kalorilaskuri.fi ) niin saat annoskoot kohdilleen. Sitten kun olet saanut annoskoot / viikottaisen kalorinsaannin kohdilleen, pyrit syömään samalla tavalla kunnes paino on siellä missä sen haluatkin olevan.
johniemi
 
Viestit: 13
Liittynyt: 30.06.2006 00:26

ViestiKirjoittaja Maija » 21.07.2008 10:00

Johnilta tulikin jo tyhjentävä vastaus. Monesti, kun luullaan ettei syödä juuri mitään, syödäänkin paljon enemmän ja sitten toisin päin.

Toinen asia mikä vaikuttaa paljon tuohon painonpudotukseen on se, miten on syöty ennen painonpudotusprojektia. Jos energiansaanti on ollut liian niukkaa, ei kaloreiden tiputtamisesta ole mitään hyötyä. Siksi olisi tärkeä tietää, miten on syöty ennen ja miten ruokailua on muutettu.

Nämä 9kg kuukaudessa - jutut on muuten vähän tuhoontuomittuja ellei ole aiempaa kokemusta painonvedosta. Ja helposti paino lähtee juuri väärästä paikasta eli lihaksista.

Tasavauhtisen lenkin tilalle voisit välillä ottaa 30-45min intervallilenkkejä. Sillä saisi vähän buustattua aineenvaihduntaa ja nostettua kalorikulutusta.
Asenne se on mikä ratkaisee.
Maija
 
Viestit: 127
Liittynyt: 09.06.2006 09:51

ViestiKirjoittaja abmanta » 21.07.2008 11:36

aiemmin en oo oikeestaan kiinnittäny mitään huomiota ruokailuun,eli mahollisimman rasvasta ni se on hyvä:)kun oon jättäny rasvat ja sokerit pois ja paljon vihanneksia ja hedelmiä,kalaa,kanaa,paistijauhelihaa yms.ni suht nopeesti on lähteny se viitisen kiloa,mut on ruvennu junnaamaa paikallaa.kerran viikossa on kovempi juoksu,mäkijuoksua.eli kannattaa siis ruveta laskemaan noita kaloreita vaikka tuntuukin ettei vihanneksia yms.voi syyä liikaa:)kiitti vinkeistä,ilmottelen lopputuloksen
abmanta
 
Viestit: 3
Liittynyt: 25.11.2007 15:11

ViestiKirjoittaja johniemi » 21.07.2008 12:22

Sen verran vielä että itse saan painon tippumaan parhaiten kun jätän hiilarit pois osittain. Eli kaikki korkeahiilaripitoinen ruoka eli esim. peruna, riisi, leipä ja varsinkin makaroni kokonaan pois ja sen tilalle vihanneksia, ja kasviksia. Treenin jälkeen ja aamulla hedelmät ok. Kalorimäärä tippuu samantien koska kasvikset ja juurekset sisältävät vähemmän hiilareita painoonsa nähden kuin riisi, leipä yms., mutta hiilareita saa noista rehuista kuitenkin sen verran että pystyy treenaamaan ja on "normaali" olo (verrattuna esim. ketoiluun joka vetää mulla aivot ihan lukkoon).

Tämä siis toimii mulla... pitäis taas aloitella tiputteleminen kun on kesä mennyt huilatessa :(
johniemi
 
Viestit: 13
Liittynyt: 30.06.2006 00:26

ViestiKirjoittaja Maija » 21.07.2008 13:20

Toi suunnitelma kuulostaa jo ihan hyvältä. Sen verran vielä siitä kalorimäärästä, että toiset voivat syödä koko ajan samalla tavalla ja apino reagoi siihen menemällä alaspäin, kunhan vaan on vähän miinusta. Toisilla taas aineenvaihdunta sopeutuu nopeasti vallitsevaan olotilaan eli tiettyyn kalorimäärään, ja silloin painonpudotuksen eteen on nähtävä enemmän vaivaa eli kaloreita on heiluteltava reilulla kädellä.

Karkea esimerkki: Jos kalorimäärä on 2000, niin kaloreita heilutellaan esim niin, että ma 1700-ti 1700-ke 2300-to 2000- pe 1700 - la 2000 ja su 2300. Tämä kalorimäärä on varmasti liian pieni abmantan kokoiselle henkilölle, mutta jotain suuntaa tuohon kalorivaihteluun.

Ja heiluttelu kannattaa tehdä hiilareilla. Sokereita ja valkoista viljaa mahd. vähän. Jos riisiä tai pastaa käyttää, niin täysjyvänä. Talousvaaka on kiva kaveri. :wink:
Asenne se on mikä ratkaisee.
Maija
 
Viestit: 127
Liittynyt: 09.06.2006 09:51


Paluu Ravitsemus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron