CrossFit Helsinki Games

Viime viikonloppu meni siis Helsingissä CrossFit kilpailuissa. Tuntuu oudolta käyttää kilpailu sanaa kun itse suhtautui kahteen kilpailu päivään kahtena treeninä. Mutta kilpailut kuitenkin oli kyseessä ja voittajat ansaitsevat ison kumarruksen. Miesten sarjan voiton vei Mikko Aronpää ja naisten potin korjasi Essi Koskinen. Molemmat osoittivat olevansa mestaruuksiensa arvoisia ja omaavansa erittäin kokonaisvaltaisen fysiikan.

Kilpailut pitivät sisällään kaksi suoritusta joiden yhteistulos ratkaisi voittajan
ensimmäinen päivä:

“Games gone bad”

Kolme kierrosta:
Yleisliike (toistot)
40kg/30kg sumo-maastanosto-korkea veto (toistot)
Istumaannousu (toistot)
40kg/30kg työntöpunnerrus (toistot)
Leuanveto (toistot)

Tässä treenissä oli kolme viiden minuutin erää. Yksi minuutti per liike, erien välissä yhden minuutin tauko. Yksi toisto tarkoitti yhtä pistettä eli toistojen kokonaismäärä oli lajin pisteet.

toinen päivä:

“Total”

Takakyykky, 1 toiston maksimipaino
Pystypunnerrus, 1 toiston maksimipaino
Maastaveto, 1 toiston maksimipaino

Kolme nostoa kussakin liikkeessä, ei aikarajaa. Kokonaistulos kiloina tarkoitti kilpailijoiden pisteitä.

Itselleni olisi tietenkin sopinut paremmin joku muu kuin voimapainotteinen kakkospäivä mutta tulipahan tehtyä pitkästä aikaa maksimi tuloksia.
Games gone bad tulokseni oli 244 ja Total tulokseni 285. Total muodostui seuraavalla tavalla kyykky 100kg, pystypunnerrus 45kg ja maastaveto 140kg.

Taistelutoveriani Lauria vaivasi ikävästi flunssa joka vei miehen parhaan terän ensimmäisenä päivänä ja pakotti vetäytymään toisesta. Laurin tulokseksi jäi siis 228 Games gone badistä. Mutta uskon että kilpailut toimivat innoittajana ja motivoivat Lauria kovempaan harjoitteluun.

Isoin anti oli taas tälläkin kertaa ihmiset, paikalla oli loistavia tyyppejä joka tarkoitti että olonsa tunsi heti tervetulleeksi ja kisojen tunnelma oli loistava.
Toinen selkeä asia joka jäi kisoista mieleen on se että harjoitteluun tulee nyt mukaan myös maksimivoimaa ylläpitävät tankoliikkeet. Eli ajatuksena on ottaa muutamia lyhyitä sarjoja muun treenin yhteydessä jotta hermotus raskaampaan nostamiseen pysyy kunnossa. Isoja rautoja ei ole tullut liikuteltua ja se näkyy, no kuukauden tai kahden päästä otan tuon totalin uudestaan ja katsotaan mihin tulokseen silloin päästään.

-Atte
atte[at]wippies.com

Comments are closed.

Nyrkkeilyn taito

Everlast vaatevaraston tyhjennys