Kesäkuulumisia

Juhannuksesta selvitty päätymättä tilastoon joten homma on reilusti plussan puolella.

Reilu pari viikkoa sitten olin siis Kotkassa Shukokai karaten kesäleirillä. Ilma ei ehkä ollut niin aurinkoinen kuin olisin toivonut mutta muuten leiri hipoi täydellisyyttä. Leiri oli rankka mutta monipuolinen. Sensei Pursiainen valmensi leirillä perustekniikan lisäksi katan Nipapo. Perustekniikassa keskityttiin lantion ja takajalan käyttöön lyönneissä ja Nipapo tuki hienosti osaltaan näiden periaatteiden harjoittelua. Lauantain treeneissä sai myös hieman otella. Oli erittäin antoisaa otella ensimäistä kertaa kisojen jälkeen, parasta oli tietenkin se että nyt ei jaettu pisteitä vaan lyötiin pelkästään lyömisen ilosta ;)

Leirin jälkeisenä viikonloppuna osallistuimme Annen kanssa Suomenniemellä Laukaalaisten vyökoe tilaisuuteen. Laukaalaisilla on tapana matkata Suomenniemelle sensei Pursiaisen pitämään vyökokeeseen kaksi kertaa vuodessa. Annen kanssa olemme pyrkineet ilmestymään paikalle auttamaan vyökokeessa, tai siis rehellisesti sanottuna kyseessä on kuitenkin hyvät treenit joten treenaamaanhan me sinne menemme. Laukaalaiset treenasivat reippaasti ja vyökokeisiin osallistuneet saivat kaikki vyönsä(ja Anne ja Atte saivat hikoilunsa). Treenien jälkeen siirryimme hieman mökkeilemään Lemille anopin lihapatojen ääreen. Illalla tuli vielä otettua kevyt kahvakuula treeni ennen saunomista ja lettuja ;)

Kun viikonlopun oli ottanut rauhallisesti niin sitä jaksoi taas treenata kovasti koko viikon. MM-kilpailuiden jälkeen on viikoittaisessa ohjelmassa ollut kahvakuulailua, mäkijuoksuja ja loikka harjoitteita, siihen päälle olen vielä pyrkinyt tekemään muutaman Crossfit treenin. Fysiikka treeni on maistunut hyvälle joten niitä on ollut helppo tehdä. Vielä kun olen pyrkinyt Namikan poikien kanssa aamutreeneissä liikkumaan edes hieman itsekin on liikuntasuositukset osaltani tulleet täyteen erittäin helposti.

CrossFit treenejä suosittelen lämpimästi jokaiselle ja vaikka et ohjelmaa itse alkaisikaan seuraamaan niin silloin tällöinkin tehtynä CrossFitin treenit ovat todella hyviä. CrossFitin sivuilta löytyy joka päivä uusi harjoitusohjelma eli WOD(work out of the day). Ja vaikka et lähtisi seuraamaan CrossFitin ohjelmaa niin suosittelen että kannattaa katsoa useammalta eri sivustolta noita treenejä ja valita sieltä sopivimmat.

CrossFit http://www.crossfit.com/

Suomen CrossFit sivustot
Helsinki http://crossfithelsinki.com/
Tampere http://crossfittampere.wordpress.com/
Pori http://www.crossfitpori.com/

ja kamppailijoiden kannattaa katsastaa myös Crossfit Football http://www.crossfitfootball.com/
CF Footballin sivuilta löytyy WODin lisäksi myös voimaharjoitteluun tarkoitettu CrossFit Football Strenght WOD.

CrossFit treenithän tapahtuvat kovalla intensiteetillä joten peruskunto harjoitteiksi ne eivät sellaisinaan käy, mutta muokattuna ja kevennettyinä erittäin hyvin.
Peruskuntotreeni on muuten itselläni aina ollut se ikävin treeni ja vaikka juokseminen onkin ihan kivaa ei pitkät lenkit ole koskaan olleet se “minun juttu”. Peruskuntoa olenkin yleensä pyrkinyt hiomaan rauhallisella tekniikka harjoittelulla tai jollain jumpalla.
Tänä kesänä on ohjelmaan tullut myös peruskunto treeni kahvakuulien avulla, kyseinen treeni vaatii tosin sykemittarin vahtimista ja sykerajojen noudattamista mutta on minusta paljon mielekkäämpää kuin juoksu.

Ensi viikonloppuna olisi luvassa UFC 116 joten sunnuntaina grilli kuumaksi ja katsotaan miten käy kun isot pojat lyö toisiaan.

-Atte
atte[at]wippies.com

Comments are closed.

Nyrkkeilyn taito

Everlast vaatevaraston tyhjennys